فایل صنعت تاير و لاستيك و آمارها و صادرات و واردات آن در كشور ايران

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته اقتصاد (آموزش_و_پژوهش)


دانلود پروژه بررسي صنعت تاير و لاستيك و آمارها و صادرات و واردات آن در كشور ايران
این فایل در قالب فرمت Power Point و word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

توضیحات:

اين مطلب داراي word و پاورپوينت مي باشد
مقدمه
وضعیت یک زنجیره تامین را هم به تفکیک محصولات و هم به تفکیک موضوعات افقی و عوامل (ظرفیتهای تولید، جریان کالا، جریان مالی، فناوری، منابع انسانی، منابع طبیعی، انرژی، تجارت خارجی، بنگاهها، نهادها، محیط زیست، محیط اجتماعی و فرهنگی) میتوان بیان کرد. به عبارت دیگر میتوان به تفکیک محصولات، اطلاعات مربوط به بنگاهها، تجارت خارجی، منابع انسانی و... را بیان نمود و یا در کنار بیان وضعیت بنگاهها، تجارت خارجی، منابع انسانی و... اطلاعات مربوط به محصولات را نیز ارائه داد. هر کدام این این روشهای تقسیم بندی برای تنظیم محتوا فوایدی دارد، بنابراین از ترکیب هر دو روش استفاده شده، بخشی از اطلاعات به تفکیک محصولات بیان شده و بخشی دیگر به تفکیک موضوعات افقی و عوامل بیان میشوند. هر چند با ترکیب دو روش، برخی از اطلاعات تکرار میشوند، اما ارتباط ها بهتر مشخص میشوند.
انتخاب اهداف و طراحی راهبردها با توجه به مسایل (تفاوت بین وضعیت موجود و مطلوب) و منابع (علت های بالقوه؛ چیزهایی که میتوانند برای دستیابی به اهداف به کار گرفته شوند) انجام میشود، اما مسایل و منابع با تغییر اهداف، خط مشی ها و راهبردها تغییر میکنند. یک وضعیت ممکن است از یک رویکرد مساله محسوب شود اما با سایر رویکردها مساله نبوده و یا با حل سایر مسایل، منتفی شود. به عبارت دیگر مسایل و منابع در طراحی اهداف و راهبردها مورد توجه هستند، اما در تدوین به صورت یک بخش مستقل ارائه نمیشوند و در بخشهای وضعیت، اهداف، راهبردها و بیشتر در صفحات پشتیبان به آنها اشاره میشود.
برای توصیف وضعیت، مقادیر فعلی متغیرها بیان میشود. برای تحلیل وضعیت میتوان، علتها و دلایل وضع موجود و پیش بینی وضعیت های آتی را بیان کرد. البته وضعیت های مطلوب و اقداماتی که برای بهبود وضعیت باید انجام شود در بخش اهداف و راهبردها ذکر میشوند.
 فهرست
•    الف) تاريخچه
•    1- شاخصهای عمومی
•    2- محصولات
•    3- ظرفیتهای تولید
•    4- فناوری
•    5- منابع انسانی
•    6- تجارت خارجی
•    7- آمارها و جداول

الف) تاریخچه
به طور کلی وضعیت تکنولوژی صنعت تایرسازی ایران قابلیت دسته¬ بندی در چهار مرحله را داراست که عمده نکات مهم هر مرحله به شرح زیر می¬ باشد:
مرحله اول (1337 – 1357):
1.    تأسیس شرکت¬ های تایر سازی اقماری با سرمایه ¬گذاری مشترک خارجی توسط شرکت¬ های معتبر بی¬اف گودریج، جنرال، بریجستون و پیرلی و تولید تایرهای گروه مختلف با محوریت تایرهای بایاس و اداره شرکت¬ های تایرسازی تحت نظارت شرکت ¬های مزبور با سرمایه¬ گذاری مشترک خارجی تأسیس شده ¬اند.
2.    تکنولوژی آن¬ها نسبتاً به روز بوده و با تکنولوژی شرکت¬ های مادر چندان فاصله¬ ای نداشته است.
امروزه بیش از 450 کارخانه تولیدکننده تایر در سطح جهان وجود دارد و تولید سالانه بیش از یک میلیارد حلقه تایر توسط این کارخانه ها، صنعت تایر را به یکی از عمدهترین صنایع مصرف کننده لاستیک طبیعی تبدیل کرده است. در سال 2004 معادل 80 میلیارد دلار تایر توسط تولیدکننده ها به فروش رفت. این رقم در سال 2010 به 140 میلیارد دلار افزایش یافت.
آهنگ رشد صنایع تایرسازی ظرف مدت 20 سال گذشته (بازه ¬ی زمانی 1987 تا 2007) به طور میانگین 7.5 درصد بوده است و کل ارزش تایرهای تولید شده در سال 2007 بالغ بر127 میلیارد دلار برآورد شده است. از میزان نزدیک به 1 میلیارد تایر در سایز تایرهای سواری و وانتی و نزدیک به 147 میلیون تایر در سایر تایرهای باری تولید شده است.

روند كاهش يا افزايش ميزان توليد در سالهاي 90 تا 92
با افزایش نرخ دلار در کشور طی سالهاي 90 تا 92 محصولات  وارداتی افزایش قیمت  قابل ملاحظه ای یافتند. به  دنبال افزایش قیمت  برندهای معتبر وارداتی برنده ای داخلی از مقبولیت  و  تقاضا  بیشتری برخوردار شدند.
این موضوع  باعث شد تا  تولیدکنندگان  داخلی تایر خودرو  اقدام  به  افزایش تولید  نمایند( به گزارش نمابورس). ایران  تایر يكي از اين شركتهاست كه به  عنوان  یکی از برندهای داخلی در اولین گام میزان  تولید خود  را برای سال  92، 18257 تن  اعلام  نموده  است  البته  ظرفیت اسمی این  کارخانه  2700 تن گزارش شده  است.
ازجمله مهمترین نكات، نیز می توان به رشد 17 درصدی پیش بینی سود تلفیقی،  پیش بینی صادراتی 4 درصدی محصولات در سال  92 و افزایش 28 درصدی مبلغ  فروش در سال  92 اشاره  کرد.
تولید انواع لاستیک طی سال 91 توسط 10 شرکت تولیدکننده شامل شرکتهای آرتاویل تایر، ایران یاسا تایر و رابر، ایران تایر، کیان تایر، بارز، پارس، دنا، کویرتایر، یزد تایر و خوزستان به مقدار 226 هزار تن بوده که این میزان تولید به طور كلي کاهش یک درصدی تولید لاستیک را نشان می دهد. به نظر می رسد در این ارتباط مهمترین عوامل عدم افزایش تولید لاستیک عدم سرمایه‎گذاری بخش خصوصی و سودآوری ناچیز واحدهای تولید لاستیک ‎باشد.
همچنین توزیع لاستیک طی سال 91 توسط شرکتهای تولیدکننده داخلی در حدود 96 درصد میزان کل تولید می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی مشاهده نمی شود.

قيمت گذاري تاير
لازم به ذکر است در سال 91 با توجه به نوسانات قیمتی بوجود آمده در تامین مواد اولیه (وارداتی- داخلی) مورد نیاز واحدهای تولیدی لاستیک و براساس تقاضای انجمن صنفی صنایع لاستیک از سازمان حمایت، افزایش قیمت انواع سایزهای لاستیک در طی دو مقطع از سال و در مجموع معادل 33 درصد از نظر این سازمان بلامانع اعلام گردید.
به گزارش تسنیم، همچنین با عنایت به اهمیت تنظیم بازار به موقع (تامین، توزیع و قیمت) انواع محصولات لاستیک خودرو به دلیل اثرات مستقیم آن بر نحوه فعالیت صنایع خودروسازی، ناوگان حمل و نقل کشور (کالا و مسافر) و نیاز عموم دارندگان وسائط نقلیه و به موجب تصمیمات کارگروه کنترل بازار در راستای اجرائی شدن مفاد ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه و همچنین جلوگیری از کاهش تولید و فراوانی انواع لاستیک کمبود دار مربوط به سایزهای 16، 20 ، 22.5 و 24، اختیار قیمت گذاری این اقلام با رعایت ضوابط نرخ گذاری مصوب مجمع عمومی سازمان حمایت به انجمن صنفی صنعت تایر تفویض گردید.
دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته اقتصاد (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4178 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx , pptx

تعداد صفحات: 50

حجم فایل:2,399 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل