پاورپوینت جامعه شناسی دربازاریابی با رویکرد شناخت وبخش بندی مشتریان دربازارهای داخلی و بین المللی


دراین فایل مطالب جامعه شناسی در بازاریابی با ۱۷۳ اسلاید قابل ویرایش تدوین شده است و مطالب بازاریابی و جامعه شناسی ،همچنین شناخت وبخش بندی مشتریان مورد بررسی قرار گرفت است و امیدکه مورد توجه و استفاده بهینه کلیه عزیزان که به بازاریابی و جامعه شناسی علاقمندهستند ،قرار گیرد

جامعه شناسی را می‌توان علمی دانست که به مطالعه تعامل انسان‌ها با یکدیگر می‌پردازد. در واقع زمانی که ما به مطالعه رفتار انسان‌ها (فردی و گروهی) با یکدیگر بپردازیم به جامعه شناسی می‌رسیم. جامعه شناسی و کسب و کار امروزه بسیار مهم است، ولی باید بدانیم که مفهوم مربوط به جامعه شناسی سال‌هاست که وجود دارد.

اهمیت تعامل انسان‌ها در جامعه شناسی

جامعه شناسی و کسب و کار در واقع به مطالعه علمی تعاملی که میان انسان‌ها وجود دارد می‌پردازد. باید در نظر داشته باشیم که ماهیت تعامل انسانی و طرز صورت گیری آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این مرحله از جامعه شناسی و کسب و کار، جامعه شناس باید بیشتر به بیان تعریف تعامل انسان بپردازد. در واقع می‌توان گفت که تعامل انسان یک فرآیند است. این فرآیند در زمانی انجام می‌شود که دو یا چند نفر با یکدیگر برخورد دارند. واکنش‌هایی که از این برخورد‌ها روی می‌دهد را تعامل می‌گویند. برای مثال درگیری پلیس با کسانی که اعتصاب کرده اند. در این مرحله پلیس با افرادی که اعتصاب کرده اند تعامل پیدا می‌کند.

از لحاظ جامعه شناسی و کسب و کار، تعامل دو انسان محدود به تماس‌های رو در رو نیست. در واقع زمانی که شما در حال مطالعه این مقاله هستید، در حال تعامل با نویسنده آن می‌باشید. شما چیزی را مطالعه می‌کنید که نویسنده نوشته است، معنای آن برای شما قابلیت درک دارد. در این مرحله شما با نویسنده تعامل دارید. یا زمانی که یک برنامه طنز نگاه می‌کنید و به آن لبخند می‌زنید.

در این مرحله شما با کمدین در تعامل هستید. زمانی که یک فرد در مسافرت به همسرش نامه ای را ارسال می‌کند، با وی در تعامل است. استادی که درسی می‌دهد و می‌گوید که در امتحان از آن سوال خواهد پرسید. زمانی که دانشجویان شروع به جزوه نویسی می‌کنند، در واقع دارند با استاد خود تعامل می‌کنند. تعامل در رانندگی و سایر مواردی که حتی یک کلام صحبت رو در رو در آن نیست را می‌توان از دیگر شیوه‌های تعامل در جامعه دانست.

با توجه به مثال‌های بالا می‌توان گفت که تعامل در جامعه شناسی و کسب و کار به مفهومی بسیار گسترده اشاره دارد. زمانی که یک انسان به واسطه رفتاری از سوی دیگری تحریک شود که به وی پاسخ بدهد (کلامی یا غیر کلامی) در واقع تعامل روی داده است. در واقع می‌توان گفت که به ارتباط با معنا، تعامل می‌گویند. نوشتاری، حرکات بدن، به واسطه ابزار یا غیره، تمامی این مسائل به عنوان تعامل انسانی شناخته می‌شود.

جامعه شناسی و کسب و کار را می‌توان یک مطالعه علمی دانست. در واقع تعامل انسان‌ها در این علم مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین یک جامعه شناس فعال در حوزه کسب و کار باید بداند که چطور باید از این تعامل‌ها در راستای توسعه کسب و کار خود استفاده نماید.

 فهرست اجمالی

درک درست از ماهیت و تفکرات انسانی

اهمیت جامعه شناسی در بازاریابی

تعریف جامعه‌شناسی

ارزش ازنگاه مشتری

ارزش‌های مصرفی کدامند؟

مزایای مصرفی از منظر مدل Sheth-Newman-Groos ا

هزینه‌های داشتن یک ارزش از نگاه مشتری

جامعه شناسی و بازاریابی

نقش جامعه شناسی در بازاریابی

درک رفتار مصرف کننده

توسعه استراتژی های بازاریابی موثر

نمونه هایی از بازاریابی با اطلاعات جامعه شناسی

تحقیقات بازاریابی تلفیق علم بازاریابی و جامعه شناسی

عناصر تاثیرگذار درتصمیم گیری مدیران بازاریابی و فروش

ضرورت پرورش نگرش جامعه‌شناختی در بازاریابی

نگرش جامعه‌شناختی چیست؟

ضرورت پرورش نگرش جامعه‌شناختی در بازاریابی با یک قهوه!

مطالعه علمی، پیش نیاز جامعه شناسی و کسب و کار

کاربرد روانشناسی و جامعه شناسی در بازاریابی پیامکی

اهمیت جامعه شناسی درفریندبازاریابی

نکات مهم جامعه شناسی بازاریابی پیامکی

فرآیند خرید و تحلیل رفتار مشتری

رفتارخریدار از دیدگاه علم روانشناسی

رفتار خریدار از دیدگاه علم جامعه‌شناسی

۶ مدل رفتار مصرف کننده که هر کسب وکاری باید بداند 

Target   فروشگاهی که پاسخگوی تمام سطوح نیازهای مشتریان هست

مدب روانکاوی-مثال موردی فروش عینک

مدل جامعه شناسی

مدل جامعه شناسی-مثال مورد فروش کفش نایک با دوندگان حرفه ای

مدل های معاصر

بررسی ۷ تیپ شخصیتی (شخصیت مشتریان خود را چگونه بشناسیم؟)

ساختار روحیه مشتری

تیپ‌های شخصیتی مشتری

فرآیند خرید و تحلیل رفتار مشتری

تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار

روش های هدف گذاری برای تعیین بازار هدف

انواع تارگت ها در بازاریابی و فروش

نکات مهم در هدف گذاری برای بازاریابی و فروش

برای تشخیص بازار هدف باید این ۵ سوال را پاسخ دهید

شناخت مشتری

فنون مشتری مداری و درک فرآیند خرید

رصد مشتریان با رویکرد مادروکودک

جامعه شناسی در بازاریابی

نمونه هایی از اهمیت جامعه شناسی در بازاریابی

رفتار مصرف کننده در مقابل بازاریابی عصبی

اهمیت و نقش جامعه شناسی دربازاریابی دیجیتال

چرا بازاریابی بدون جامعه شناسی بی معنی است؟

اهمیت مطالعه رفتار مصرف کننده

مدل جامعه شناختی رفتار مصرف کننده

تأثیر گروه های اجتماعی بر رفتار مصرف کننده

جامعه شناسی تبلیغات/مراحل طراحی ارتباط موثردرتبلیغات

مثلث نیاز- خواسته – تقاضا

مهمترین اجزای محیط کلان

منابع

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (مقالات_و_تحقیقات)

تعداد مشاهده: 6 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 173

حجم فایل:5,900 کیلوبایت

 قیمت : 120,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل