پروژه رابطه بین طلاق و افت تحصیلی دانش آموزان
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)
عنوان پروژه : رابطه بین طلاق و افت تحصیلی دانش آموزان
تعداد صفحات فارسی 85
نوع فایل های ضمیمه Word
حجم فایل 193 کیلو بایت
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه
موضوع تحقیق
فرضیه تحقیق
اهمیت مسأله
اهمیت تعلیم برای فرد و اجتماع
تعریف اصطلاحات و واژه ها
متغیرهای این تحقیق شامل :
تعریف متغیرها
فصل دوم : پیشینۀ تحقیق
مقدمه
مرور بررسی مطالعات پیشین
بررسی تحقیقات در رابطه با اثرات سوء طلاق
طلاق و پیشرفت تحصیلی کودکان
بررسی تحقیقات در رابطه با عدم اثرات سوء طلاق
بخشی از تحقیقات انجام شده در ایران
نتایج
مروری بر عوامل مؤثر در افت تحصیلی دانش آموزان
افت تحصیلی را به افت کمی و افت کیفی تقسیم می کنند
یکی از بررسی های انجام شده در آمریکا
در نپال افت تحصیلی را ناشی از این عوامل می دانند
فصل سوم : روش پژوهش
مقدمه
موضوع تحقیق
فرضیه تحقیق
روش انجام تحقیق
نوع روش تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات و روش آماری
آزمودنیها و چگونگی گزینش آنان
روش جمع آوری اطلاعات و نوع وسیلۀ جمع آوری
متغیرهای مستقل و وابسته
روش آماری
فصل چهارم : شیوۀ تحلیل داده ها
مقدمه
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
محدودیتهای تحقیق
پیشنهادها
فهرست منابع و مآخذ
نمونه ای از پرسشنامه
تحقیق رابطه بین طلاق و افت تحصیلی دانش آموزان
فصل اول
طرح تحقیق
مقدمه :
طلاق اثرات و عوارض بسیاری بر خانواده بر جای می گذارد که بیشترین این اثرات و عوارض متوجه کودکان این خانواده ها می باشد از میان عوارض موثر بر کودکان میتوان از عوارض عاطفی ، اجتماعی سخن به میان آورد که دامنۀ این عوارض بسیار است و این آسیب ها و عوارض بصورت ترس ، اضطراب ، انتقام جویی ،افسردگی ، انزوا و نیاز افراطی به محبت ، اختلال در رفتار آمادگی برای جرم و بزهکاری و حتی تن دادن به جرم و ارتکاب آن اختلال در امر تحصیل و در روابط معاشرتی و رفتارهای ضد اجتماعی را نشان داد .
از آن طرف هر گاه از تعلیم و تربیت سخن می گوییم همه بر این باور هستیم که فرایند تعلیم و تربیت به مثابه مثلثی مقدس است که یکسوی آن خانه است و سوی دیگرش مدرسه و پایه اش دانش آموز . شرایط خاص مدرسه و چگونگی روابط عاطفی حاکم بر خانواده نقش بسزایی در رفتار تحصیلی و انگیزه پیشرفت نوجوانان دارد . و کارنامه تحصیلی دانش آموزان حاصل تلاش مشترک اولیاء و مربیان است .
بررسی ویژگیهای شخصی و شخصیتی آن دسته از دانش آموزانی که در مقایسه با همسالان مشابه خود پیشرفت تحصیلی چشمگیری داشته اند . حاکی از آن است که آنها از محیط خانواده بسیار گرم و صمیمی برخوردار بوده و رد سایۀ مهر و محبت تشویق پدر و مادر از یک نگرش مثبت و انگیزۀ غنی و قوی نسبت به مدرسه و درس خواندن بهره مند شده اند . در مقابل با نگاهی کوتاه با شرایط روانی اجتماعی و درس خواندن بهره مند شده اند . در مقابل با نگاهی کوتاه با شرایط روانی اجتماعی دانش آموزانی که علی رغم بهره مندی از بهرۀ هوشی بالاتر از متوسط و امکانات مناسب زندگی آنگونه که بایسته و شایسته است تلاش قابل توجهی از خود نشان نداده و پیشرفت تحصیلی مطلوبی را نداشته اند در می یابیم که این قبیل دانش آموزان غالباً متعلق به خانواده هایی هستند که روابط عاطفی متقابل و پایداری بین اعضار آن وجود ندارد و بسیار سست و شکننده است . اکثر این دانش آموزان تجارت خوشایند و فرساینده ای از تهدید ، تحقیر ، تنبیه و بی مهری از خانواده داشته اند و بر همین اساس با اینکه از نظر هوشی با همسالان موفق خود تفاوتی ندارند اما نسبت به مدرسه و درس خواندن چندان شوق و اشتیاقی نداشته و عمدتاً دچار نوعی بی اشتهایی تحصیلی بوده اند ؛ بنابراین پیشرفت تحصیلی فرزندان تحت تاثیر مستقیم والدین در زمینه های مختلف عاطفی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی می باشد. این والدین هستند که با رفتارهای مناسب یا نامناسب شخصیت علمی ، اخلاقی فرزندان را . شکل می دهند و عدم توجه آنها مشکلات به بار خواهد آورد .