دانلود کتاب تربیت دینی در دوره دبستان و دبیرستان نوذری
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)
کتاب تربیت دینی در دوره دبستان و دبیرستان (تربیت دینی کودکان و نوجوانان) آماده برای دانلود است.
از منابع مهم آزمونی و درسی
مولف: محمود نوذری
انتشارات: دانشگاه فرهنگیان و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
تعداد صفحات: 271
فرمت: پی دی اف PDF، قابل استفاده در هر سیستم و دستگاه (موبایل، لپ تاپ و ...)
کیفیت: بسیار عالی
دانلود نمونه
توضیح در مورد این کتاب
محتوای کتاب "تربیت دینی در دوره دبستان و دبیرستان" پاسخی است به این پرسش که معلمان و مدرسه چگونه میتوانند با بهرهگیری از فرصتهای یاددهی یادگیری موجود در مدرسه به طراحی محیط تربیتی بپردازند که لحظههای حضور دانشآموز در مدرسه به لحظههای یادگیری ایمان در مرتبه قابلتحقق آن در دوره دبستان و دبیرستان تبدیل شود.
پاسخ پرسش فوق در این کتاب در قالب یک نظریه تربیت دینی و مشتمل بر دو بخش اساسی آمده است که دانشجویان و معلمان میتوانند از آن بهره برند.
تربیت دینی در مدرسه به شکلی که امروزه در حوزه اندیشهورزی و عمل تربیتی فهم میشود، موضوعی است که همزمان با تأسیس مدارس جدید مطرح شد. اصل ایده هم این بود که محتوای آموزش علوم جدید در مدارس به تضعیف، باورها ارزشها و رفتار دینی میانجامد و آموزش اعتقادات اخلاق و مناسک دینی میتواند از تأثیرات آنها بکاهد؛
بنابراین، الگویی برای آموزش دین شکل گرفت که هدف آن حفظ و تقویت باورها ارزشها و رفتار دینی بود. محتوای آموزشی دانش معارف اسلامی است که در سه بخش اعتقادات، اخلاق و مناسک ارائه میشد معلم دینی کسی است که بهرهای از دانش معارف اسلامی داشت و میتوانست آن را تدریس کند ارزشیابی بر حسب میزان یادگیری دانشآموزان از معارف اسلامی انجام میشد.
فهرست
بخش اول: مبانی انسان شناختی، تدین شناختی، روانشناختی و مفاهیم اساسی
فصل اول: مبانی انسان شناختی تربیت دینی
فصل دوم: مبانی تدین شناختی و روانشناختی تربیت بدنی
فصل سوم: مفهوم شناسی تربیت بدنی دینی و عناصر الگوی برنامه درسی تربیت بدنی
بخش دوم: تربیت دینی در دروه دبستان (7-12 سالگی)
فصل چهارم: شکل گیری و تحول ایمان در دوره دبستان
فصل پنجم: الگوی تربیت دینی در دوره دبستان (7-12 سالگی)
بخش سوم: تربیت دینی در دوره دبیرستان (نوجوانی 12-18 سالگی)
فصل ششم: شکل گیری و تحول ایمان در دوره دبیرستان 12-18 سالگی)
فصل هفتم: الگوی تربیت دینی در دوره دبیرستان (12-18 سالگی)