پروپوزال و روش تحقیق تحليل ارتباط مدل تعالی EFQM و کارت امتيازی متوازن BSC
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
پروپوزال و روش تحقیق پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با موضوع " تحليل ارتباط مدل تعالی EFQM و کارت امتيازی متوازن BSC " به همراه فهرست منابع و مواخذ
فایل اصلی : Word
تعداد کل صفحات : 21صفحه
حجم فایل zip : 100k
پروپوزال يا طرح تحقيق، پيش نويس پژوهشي است كه شما مي بايست براي اخذ مدرك تحصيلي خود انجام دهيد. در پروپوزال، شما به معرفي موضوعي كه براي پايان نامه خود انتخاب كرده ايد، توضيح اهميت آن موضوع، ذكر پژوهش هايي كه در گذشته در اين باره صورت گرفته، و نتايجي كه فكر مي كنيد از تحقيق خواهيد گرفت می پردازيد. هم چنين روش يا روش هايي كه در پژوهش از آن ها بهره خواهيد گرفت را ذكر مي كنيد.
بررسی منابع علمی یکی از بخش هایی است که در هنگام تکمیل پروپوزال بسیار اهمیت دارد و در صورت تصویب پروپوزال شما نیز تصویب خواهد شد. مطالعات و کارهای قبلی انجام شده و مرتبط با این مطالعه چه به صورت نظری وچه به صورت طراحی در داخل یا خارج کشور. پژوهشگر در این قسمت، ضمن اشاره به مطالعات و کارهای قبلی، به ارزیابی آنها می پردازد وتفاوتها و شباهتهای میان تحقیق خود را با تحقیقات قبلی بیان می کند ( در بعضی موارد سابقه تحقیقاتی مفصل نیست می توان از سوابق نظری یا مطالب مرتبطی که در کتابها یا مقالات وجود دارد برای ساختن یک چهارچوب ادراکی استفاده کرد)
فهرست مطالب به شرح زیر می باشد :
فهرست
عنوان صفحه
فصل اول: آشنايي با موضوع تحقيق
1-1- مقدمه 1
1-2- عنوان تحقيق 2
1-3- هدف تحقيق 2
1-4- ضرورت انجام تحقيق 3
1-5- روش تحقيق 5
1-6- قلمرو تحقيق 6
1-7- محدوديتها و مشکلات تحقيق 6
1-8- واژگان تحقيق 6
1-9- روش گردآوري و تجزيه و تحليل اطلاعات 11
1-10- طول مدت اجراي تحقيق 11
فصل سوم: روش تحقيق
3-1- مقدمه 80
3-2- روش تحقيق 80
3-3- دامنه تحقيق 81
3-3-1- سطح تحليل 81
3-3-2- محور اصلي تحليل 81
3-3-3- واحد تحليل 81
3-4- روش گردآوري اطلاعات 82
3-5- ابزار هاي گردآوري اطلاعات 82
3-6- پايايي و روايي پرسش نامه 83
3-6-1- روايي 83
3-6-1- پايايي 83
3-7- جامعه آماري ، روش نمونه گيري و حجم نمونه 84
3-8- روش هاي آماري مورد استفاده 84
5-4- فهرست منابع ش 144
5-4-1- فهرست منابع فارسي 144
5-4-1- فهرست منابع انگليسي 145
1-1- مقدمه
پيچيدگي روزافزون فعاليتها و محيط پرتلاطم و متغير دنياي امروز، تصميمگيران و مديران را با دشواریهاي خاصي روبرو ساخته است . چرا كه كمترين اشتباه در اخذ تصميم ميتواند منجر به دور شدن از اهداف و چشماندازهاي سازمان و يا عقب افتادن سازمان از بازار رقابتي شده و پيامدهاي غير قابل جبراني را به همراه داشته باشد.
رخدادهاي چند دهه گذشته و سير فزاينده تغييراتي كه در محيط بيروني و دروني سازمانها به وجود آمده است باعث گردیده که مديران و صاحبنظران مديريت توجه خود را به سمت رويكردهاي متفاوتي از برنامهريزي با عنوان برنامهريزي بلندمدت و استراتژيك معطوف نمودهاند. در برنامهريزي استراتژيك مديران ميتوانند با آگاهي از عوامل دروني و بيروني كه در آينده سازمانها سرنوشتساز هستند ، نقاط قوت و ضعف و همچنين فرصتها و تهديدهاي محيطي را شناسايي نموده و با اتخاذ يك استراتژي مناسب در راستاي تقويت نقاط قوت ، برطرف نمودن نقاط ضعف ، بهرهبرداري از فرصتهاي محيطي و دوري گزيدن از تهديدات حركت نموده و آيندهي موفق و روشني را در پيش روي داشته باشند. چنين مديراني قادر خواهند بود تا در محيط هاي رقابتي نه تنها بقاي سازمان خود را حفظ نموده بلكه كارآيي خود را در سطح بالايي نگه دارند.
اما امروزه ، سازمان ها برای نگهداری و تقویت مزیت رقابتی خود ، باید به میزان وسیعی از سنجه های عملکرد جهت ارزیابی ، کنترل و بهبود فرایندهای کسب و کارشان استفاده نمایند .
با این وجود مطالعات اخیر نشان از این واقعیت دارد که سنجه های سنتی عملکرد ، که بر پایه سیستم های حسابداری مدیریت بنا شده اند کافی نیستند .
برای مثال (Ghalayini and Noble .1996 ) هشت مورد از محدودیت های سنجه های سنتی
عملکرد را شناسایی کرده اند ، که عبارتند از :
- سنجه های سنتی عملکرد بر پایه سیستم های مدیریت هزینه سنتی بنا شده اند .
- سنجه های سنتی عملکرد در استراتژی مشارکت نمی نمایند .
- سنجه های سنتی عملکرد با تفکر پذیرفته شده بهبود مستمر متناقض هستند .
- پیاده سازی سنجه های سنتی عملکرد در عمل مشکل است .
- سنجه های سنتی عملکرد از سنجه های پسرو[1] استفاده می نماید.
- سنجه های سنتی عملکرد نا منعطف و مجزا هستند .
- سنجه های سنتی عملکرد نیازمندیهای مشتری را در نظر نمی گیرند .
- سنجه های سنتی عملکرد باعث کاهش توجه به بهبود کیفیت ، قابلیت اعتماد و تحویل کالا می گردند .
برای رفع این محدودیت های موجود در سنجه های سنتی ، سیستم های مدیریت عملکرد توسعه یافتند و انقلابی در اندازه گیری عملکرد در اواخر دهه 1980 به راه افتاد .
سیستم های جدید اندازه گیری عملکرد به دو دسته مجزا تقسیم شدند :
- آنهایی که بر خودارزیابی[2] تاکید داشتند مانند جایزه دمینگ در ژاپن ، جایزه بالدریج در ایالات متحده و جایزه بنیاد اروپایی برای مدیریت کیفیت که از مدلEFQM استفاده میکنند.
- آنهایی که برای کمک به مدیران برای اندازه گیری و بهبود فرآیندهای کسب و کار طراحی
شده اند مانند ماتریس بلوغ توانایی ، هرم عملکرد ، چارچوب کارت امتیازی متوازن ( BSC)
دراین پایان نامه به تحلیل ارتباط مدل تعالی EFQM و کارت امتیازی متوازن ( BSC ) در صنایع پرداخته شده و در این تحقیق بدنبال بررسی تعامل این دو ، و استفاده از هم افزایی ایجاد شده و استفاده از ظرفیت های یکدیگر می باشیم تا از جزیره ای کار کردن در صنایع مربوطه جلوگیری شود .