پروپوزال و روش تحقیق فرهنگ سازمانی
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
پروپوزال و روش تحقیق فرهنگ سازمانی و تأثير آن بر اثربخشي نظام كيفيت به همراه فهرست منابع و مواخذ
فایل اصلی پروپوزال : DOC
حجم فایل : 93 KB
تعداد کل صفحات : 26 صفحه
پروپوزال يا طرح تحقيق، پيش نويس پژوهشي است كه شما مي بايست براي اخذ مدرك تحصيلي خود انجام دهيد. در پروپوزال، شما به معرفي موضوعي كه براي پايان نامه خود انتخاب كرده ايد، توضيح اهميت آن موضوع، ذكر پژوهش هايي كه در گذشته در اين باره صورت گرفته، و نتايجي كه فكر مي كنيد از تحقيق خواهيد گرفت می پردازيد. هم چنين روش يا روش هايي كه در پژوهش از آن ها بهره خواهيد گرفت را ذكر مي كنيد.
بررسی منابع علمی یکی از بخش هایی است که در هنگام تکمیل پروپوزال بسیار اهمیت دارد و در صورت تصویب پروپوزال شما نیز تصویب خواهد شد. مطالعات و کارهای قبلی انجام شده و مرتبط با این مطالعه چه به صورت نظری وچه به صورت طراحی در داخل یا خارج کشور. پژوهشگر در این قسمت، ضمن اشاره به مطالعات و کارهای قبلی، به ارزیابی آنها می پردازد وتفاوتها و شباهتهای میان تحقیق خود را با تحقیقات قبلی بیان می کند ( در بعضی موارد سابقه تحقیقاتی مفصل نیست می توان از سوابق نظری یا مطالب مرتبطی که در کتابها یا مقالات وجود دارد برای ساختن یک چهارچوب ادراکی استفاده کرد)
عنوان مطالب........... صفحه
فهرست تفصيلي-بخش 1
مقدمه............................................................................................................................... 1
1-1- بيان مسأله پژوهش............................................................................................... 2
1-2- قلمرو پژوهش (زماني و مكاني).............................................................................. 3
1-3- اهميت موضوع و انگيزه انتخاب آن......................................................................... 4
1-4- هدفهاي پژوهش.................................................................................................. 5
1-5- سوالهاي پژوهش................................................................................................. 6
1-6- معرفي متغيرها....................................................................................................... 8
1-7- تعريف واژهها........................................................................................................ 8
1-8- تعريف عملياتي متغيرها...................................................................................... 11
1-9- روش پژوهش..................................................................................................... 11
1-10- ساختار گزارش................................................................................................. 12
فهرست تفصيلي- بخش 2
3- روش پژوهش............................................................................................................... 47
3-1-تعريف روش پژوهش........................................................................................... 47
3-2- جامعه آماري و گروه نمونه مورد مطالعه................................................................ 47
3-2-1- خصوصيات جامعه آماري................................................................................. 47
3-2-2- برآورد حجم گروه نمونه.................................................................................. 48
3-3- ابزار پژوهش....................................................................................................... 49
3-3-1- ابزار اندازهگيري فرهنگ سازماني برودفوت و اشكنسي.................................. 49
3-3-2- ابزار سنجش گرايش به اثربخشي نظام كيفيت.............................................. 51
3-3-3- اعتبار و روائي اندازهها.................................................................................... 52
3-3-3-1-اعتباريابي مقياسهاي فرهنگ سازماني و اثربخشي نظام كيفيت................. 52
3-3-3-2- رواسازي مقياسهاي فرهنگ سازماني و اثربخشي نظام كيفيت................. 53
3-4- طرح پژوهش و روشهاي تجزيه و تحليل دادهها.................................................. 54
3-4-1-تحليل واريانس................................................................................................ 55
3-4-2- آزمون HSD توكي......................................................................................... 55
3-4-3- ضريب همبستگي گشتاوري پيرسون...................................................................
فهرست منابع
قسمت هایی از متن فایل
1-1- بيان مسأله پژوهش
موضوع پژوهش حاضر « بررسي و تجزيه و تحليل ويژگيهاي فرهنگ سازماني شركت کیفیت نشان پارسیان و تأثير آن بر اثربخشي نظام كيفيت از ديد كاربران داخلي» ميباشد.
«فرهنگ سازماني[1] را در متون مديريت به عنوان مجموعهاي از ادراكات، هنجارها و ارزشهاي مشتركي دانستهاند كه مورد پذيرش اعضاي سازمان بوده و در عمق زندگي سازماني جريان دارد» (الواني، 1378، 30). مجموعه مورد نظر، كه در واقع معرف شخصيت و هويت هر سازمان است، موضوع نسبتاً جديدي است كه از حدود دو دهه قبل در ادبيات مديريت مطرح گرديده و به استناد پژوهشهاي فراواني كه در اين باره صورت پذيرفته است تأثير ويژه و تعيين كنندهاي در موفقيت و شكست بسياري از فعاليتهاي مديريت و سازمان و از جمله نظامهاي مديريت/تضمين كيفيت ايفا مينمايد.
پژوهش حاضر به دنبال پاسخگوئي به سه سئوال مهم زير است.
نخست، با توجه به الگوها و نظريههاي نوين فرهنگ سازماني چه فرهنگ سازماني بر شركت کیفیت نشان پارسیان حاكم است و اين فرهنگ داراي چه ويژگيهائي است؟
دوم، آيا از ديد معاونين، مديران، كارشناسان و تكنيسينهاي شركت به عنوان كاربران داخلي نظام تضمين كيفيت (كه بر اساس الگوي استاندارد جهاني ISO 9000-1994 از بيش از دو سال قبل در شركت مستقر و به مرحله اجرا درآمده است)، نظام اثربخشي ارزيابي ميگردد يا خير؟
سوم، آيا همان گونه كه در مباني نظري موضوع پژوهش اشاره شده، ارتباطي ميان فرهنگ سازماني حاكم بر شركت کیفیت نشان پارسیان و نگرش كاربران داخلي نظام كيفيت نسبت به اثربخشي اين نظام وجود دارد يا خير؟
1-2- قلمرو پژوهش (زماني و مكاني)
...........................
...........................
فهرست منابع و مآخذ
الف)كتابها و مجلات فارسي:
- آذر ، عادل، مؤمني، منصور آمار و كاربرد آن درمديريت (تهران:سمت، 1375، چاپ اول)
- الواني، سيد مهدي، آئينها و رسوم سازماني، طريقي در شناخت فرهنگ سازماني، مديريت و توسعه، دوره اول، شماره 1،1378
- ايرانزاده، سليمان، مديريت فرهنگ سازمان (تبريز: مؤلف، 1377 ، چاپ اول)
- اشنايدر، سوزان. سي و بارسو، ژاان - لوئي، مديريت در پهنة فرهنگها، مترجمان: سيد محمد اعرابي و داود ايزدي، (تهران: دفتر پژوهش هاي فرهنگي، 1379،چاپ اول)
- پترسون، جيمز جي، ايزو9000 استاندارد جهاني كيفيت ، ترجمه، حسين ظهوريان با همكاري عليرضا متكلم، انتشارات رسا، 1375 (چاپ اول )
- ساعتچي، محمود، روانشناسي بهرهوري (تهران: مؤسسه نشر ويرايش، 1380،چاپ سوم)
- سدان، جان، سايه شك و ترديد براستاندارد ايزو 9000، كيفيت و بهرهوري، شماره سوم، تابستان 1377، صص57-59
- شيولسون، ريچارد، استدلال آماري در علوم رفتاري، ترجمه و نگارش: عليرضا كيامنش، چاپ اول ـ جلد اول (مؤسسه انتشارات جهاد دانشگاهي، 1377)
- شيولسون، ريچارد، استدلال آماري در علوم رفتاري، ترجمه و نگارش: عليرضا كيامنش، چاپ دوم ـ جلد دوم (مؤسسه انتشارات جهاد دانشگاهي، 1377)
- حقيقي، محمدعلي و ديگران، مديريت رفتار سازماني، (تهران: انتشارات ترمه،1380، چاپ اول)