فایل ترجمه شده مفهوم ابداعي و تمايلاتي براي تصميم گيري مالي (بخشي از كتاب)
دسته بندي :
🔺ترجمه و تحقیق »
رشته حسابداری (مقالات_و_تحقیقات)
عنوان انگلیسی مقاله:
Implications of Heuristics and Biases for Financial Decision-Making
عنوان فارسی مقاله:
مفهوم ابداعي و تمايلاتي براي تصميم گيري مالي
سال: 2009 ، فصل 8 كتاب
عنوان كتاب: Behavioral Finance: Psychology, Decision-Making, and Markets
وضعيت ترجمه : متوسط
تعداد صفحات انگليسي: 11 صفحه تعداد صفحات فارسي: 17 صقحه
مقاله انگليسي: كليك كنيد
INTRODUCTION
As we saw in Chapter 5, while heuristics are usually excellent time- and effortsaving decision-making mechanisms, they sometimes appear to lead investors in unfortunate directions. In this and later chapters, we return to these heuristics when we investigate their potential impact on the behavior of investors, future retirees, analysts, and managers, and how they may potentially impact market outcomes.
The focus of this chapter is how heuristics influence investor financial
decision-making, with the investment decisions of future retirees reserved for Chapter 17.
Section 8.2 deals with financial behaviors stemming from familiarity. One aspect of familiarity is home bias, the tendency to overinvest domestically and locally. While investment close to home can stem from an informational advantage, this is probably not the whole answer. Related to home bias is the tendency to invest in companies you work for or brands you know. In Section 8.3, we turn to behaviors stemming from representativeness and related biases. The tendency to overestimate predictability likely induces investors to believe that good companies are good investments. This, coupled with recency, persuades people to believe that good recent stock market performers are good buys. And the availability bias pushes people into concentrating on investments in securities for which information is freely available. In Section 8.4, we show that anchoring causes people to be excessively influenced by suggested or available cues, instead of relying on their own opinion or expertise. This is demonstrated in the context of expert views of real estate value.
مفهوم ابداعی و تمایلاتی برای تصمیم گیری مالی
8.1 : مقدمه
همانطور که در فصل 5 دیدیم ، در حالیکه ابتکار معمولا زمان عالی و یک مکانیزم تصمیم گیری گرد اوری کننده ی تلاش ها می باشد ، اما گاهی اوقات به نظر می رسد سرمایه گذاران را به مسیرهای ناخوشایندی سوق می دهند.. در این فصل و در فصل اخیر ، ما زمانی که اثرات بالقوه ی رفتار سرمایه گزاران، بازنشستگی در اینده ، تحلیل گران و مدیران را بررسی میکنیم و اینکه انها چگونه ممکن است بر نتایج بازار تاثیر داشته باشند ، به ابتکارات باز میگردیم . تمرکز این فصل بر این موارد است که چگونه ابتکارات میتواند بر تصمیم گیری مالی تاثیر بگذارد و تصمیمات سرمایه گزاری برای بازنشستگین آینده در فصل 17 محفوظ میگردد
بخش 8.2 در ارتباط با رفتار های مالی می باشد که از اشناییت نشات میگیرد . یک جنبه ی آشناییت ، تمایلات منزل می باشد ، گرایشی برای سرمایه گزاری بیش از حد در منزل و به صورت عمومی می باشد . در حالیکه سرمایه گزاری نزدیک به منزل میتواند از مزیت های اگاهی نشات بگیرد ، این عموما یک پاسخ کلی نمی باشد . در ارتباط با تمایل منزل ، گرایشی برای سرمایه گزاری در شرکت هایی می باشد که برای برند هایی که به انها آشناییت دارید , فقط کار میکنید . در بخش 8.3 ما به رفتار هایی بازمیگردیم که از نماینده و تمایلات مرتبط آن نشات میگیرد . این گرایشات برای زیاد براورد کردن پیش بینی هایی می باشد که سرمایه گزاران را مجبور می سازد تا باور کنند که شرکت های خوب سرمایه گزاری های خوب هستند . هم چنین در ارتباط با موارد آخر ، افراد را متقاعد می سازد تا باور کنند که اجرا کننده ی بورس سهام و ارز اخیر ، خرید های خوبی می باشند و گرایشات دسترس پذیر افراد را به تمرکز بر سرمایه گزاری در امنیت وادارد می سازد که در ان اطلاعات به صورت آزادنه ای در دسترس می باشد . در بخش 8.4 ، ما نشان داده ایم که محکم شدن موجب میگردد که افراد بیش از اندازه توسط نشانه های در دسترس و پیشنهاد شده تحت تاثیر قرار گیرند و در عوض انها بر پایه ی نظریات شخصی و تخصص ها می باشند و این موارد در زمینه ی نگرش متخصصینی با ارزش های حقیقی دارایی نشان داده شده است
8.2 : رفتار های مالی نشات گرفته از آشناییت
هم چنین صحیح می باشد که توصیفات رفتاری برای توصیف واضحی از رفتار غیر عادی می باشند ، رفتار اساسی نیز پیشقدم قرار گرفته است . سرمایه گزاری بین المللی ممکن است دارای جذابیت قابل کنترلی باشد زیرا موانع سازمانی ، مثال هایی هستند که محدودیت های حرکاتی در سرمایه گزاری ، هزینه های معاملاتی متفاوت و نرخ مالیات متفاوتی می باشند . French و potebra این استدلال ها را کم ارزش دانسته اند . در حالیکه زمانی که محدودیت های حرکات سرمایه گزاری مهمی وجود داشته ، در زمان کار انها ، انها موثر نبوده اند . همانگونه برای هزینه های معاملاتی متفاوتی ، در صورتی گه هزینه در یک کشور پایین تر از کشور دیگری می باشد ، دلیلی است که تمام سرمایه گزاری ها به طرفداری از کشور های کم هزینه می باشند اما ما این نوع از رفتار را مشاهده نکرده ایم . به صورت اضافی ، به خصوص با سیستم های بین المللی از مالیات های تقسیم شده و اعتبار مالیات متعادل ، تفاوت اندکی بین هزینه های مالی خانگی و خارجی برای بیشتر سرمایه گزاران وجود دارد
مسافت ، فرهنگ و زبان
استدلال هایی که ملاحظات سازمانی موجب میگردد تا سرمایه گزاران از سرمایه گزاران خارجی خجالت بکشند و ضعیف گردند و نشان داده شده است که افراد ترجیح میدهند که به صورت عمومی سرمایه گزاری کنند حتی در کشورهای شخص ی خودشان سرمایه گزاری میکنند . gur hunerman موردی از تمایلات خانگی ملی را گزارش کرده است . در سال 1984 ، AT & t توسط دادگاه تحریم شده است که بدین وسیله baby bells تشکیل شده است . این شرکت ها در راستای خطوط منطقه ای ایجاد شده اند . یک مثالی در bellsouth در ارتباط با جنوب شرقی ایالت متحده می باشد. در صورتی که افراد اشناییت را دوست داشته باشند سپس انها تعداد نا مناسبی از مشتریان baby beel را در babu bell مشابهی نگه میدارند . به راستی دقیقا چیزی است
سرمایه گزاری محلی و مزیت های اگاهی
یک دلیل که چرا سرمایه گزاران طرفدار بازار های محلی می باشند ، خواه این محل به عنوان خانگی تفسیر گردد یا خواه نزدیک به خانه باشد ، اما در بین کشورهای مشابهی می باشد ، زیرا انها دارای مزیت های اگاهی دهنده ای می باشند و ممکن است احساس کنند که دارای مزیت هایی می باشند .
سایز و قدرت نفوذ به عبارتی دیگر ، توصیفات متفاوت اطلاعاتی را پیشنهاد میکند که شرکت های نفوذ یافته بیشتر شبیه مواردی می باشند که مزیت حاصل از انها بسیار شدید تر می باشد
سرمایه گزاری در کارمندان ، برند هایی که میشناسید
هیچ گونه شواهد زیادی وجود ندارد که سرمایه گزاران از موجودی شرکت ها بیش از حد می روند ، برند انها آشنا می باشد و برای کسانی می باشد که برایشان کار میکنند . هم چنین برای laura frider و avanidhar به ارزیابی داده ها بر کیفیت برند های مشاهده شده و اشناییت برند مینگرند و سوال میپرسند که آیا این نشان ها بر مزیت های سرمایه گزاری تاثیر میگذارد یا خیر . برای پاسخ دادن به این سوال ، انها دارایی های سازمانی را با این عامل ها به یکدیگر مرتبط می سازند . توجه کنید که دارایی های سازمانی بالا در موجود ی ها ، خرده فروشی کمی را در موجودی مشابه نشان میدهد . محققان متوجه شده اند که دارایی سازمانی به صورت مهم و منفی به شناسایی برند مرتبط می باشد اما هیچ اثر قابل شناسایی برای کیفیت برند ارائه نشده است. مورد اخیر نشان داده است که سرمایه گزاری جزیی دارای درخواست بالایی برای شرکت هایی با شناسایی برند می باشد که با اشناییت و جستجوی راحتی سازگار می باشد
3 : رفتار های مالی نشات گرفته از نماینده :
شواهدی وجود دارد که نماینده و تمایلات مرتبط , تصمیمات سرمایه گزاری نا مناسبی را وادار میکنند و برای مشاهده کنندگان غیر مهم ، واضح به نظر میرسد که در صورتی که شرکت ها دارای مدیریت با کیفیت بالایی ، تصاویر قوی و رشد سازگاری در درامد باشند ، بایستی یک سرمایه کزاری خوبی باشد . دانشجویان مالی بهتر میدانند . جریان نقدی در اینده پیش بینی میگردد و با استفاده از سرعت کاسته شده ی مناسبی تخفیف داده شده است .تمام نسبیت های ذکر شده که یک شرکت را خوب میکند ، بایستی به صورت تئوری در این برایند هایی در جریان نقدی اینده منعکس یابد وانها بایستی محدود به قیمت باشند .
شرکت های پسندیده ای ، سرمایه گزاری خوبی
Hersh shfrin و meir statman شواهد آشکاری را تهیه کرده اند . همانطور که انها گزارش کرده اند ، روزنامه ی fortune مجریان ارشدی را بر نسبیت های شرکت ها برای سال های متوالی ارزیابی کرده اند . از مجریان خواسته شده است که ارزش هایی را بین 0 ( ضعیف ) و 10 ( عالی ) برای هر شرکت در صنعت شان برای موارد مقابل تعیین کنند : کیفیت مدیریت ، کیفیت محصولات / خدمات ، ابتکارات و ارزش سرمایه گزاری طولانی مدت ، درستی مالی ، توانایی جذب ، توسعه و حفظ افراد با استعداد ، مسئولیتی برای جوامع و محیط ، استفاده ی عاقلانه ای برای ارزش شرکت ها .