فایل آژانس مسافرتی با رشنال رز
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته کامپیوتر و IT (آموزش_و_پژوهش)
پروژه آژانس مسافرتی با رشنال رز
دارای فایل MDL قابل ویرایش
تست شده و اجرای کامل
فهرست مطالب
چکیده.............................................................................................................................. 5
مقدمه............................................................................................................................... 5
هدف سیستم جاری........................................................................................................... 6
زبان تحلیل سیستم............................................................................................................ 6
تاریخچة UML.............................................................................................................. 7
ویژگیهای UML.......................................................................................................... 10
فصل اول: Use Case Diagrams...................................................................................... 13
1-1- Use case چیست؟................................................................................................. 22
1-2- Actor چیست؟..................................................................................................... 23
1-3- دیاگرام use case چیست؟...................................................................................... 23
1-4- ارتباطات بین use case ها چگونه است؟..................................................................... 23
1-5- شناسائی Actor های سیستم...................................................................................... 24
1-5-1- Actor کاربر..................................................................................................................................... 24
1-5-2- Actor مدیر...................................................................................................................................... 25
1-5-3- Actor مسافر..................................................................................................................................... 26
1-6- شناسائی Use Case ها........................................................................................... 28
1-6-1- Sing Up Use Case................................................................................................................... 29
1-6-1-1- سناریوی Sing Up Use Case............................................................................................. 30
1-6-2- Sing In Use Case................................................................................................................... 31
1-6-2-1- سناریوی Sing In Use Case............................................................................................... 32
1-6-3- Define New Travel Service Use Case........................................................................ 33
1-6-3-1- سناریوی New Travel Service Use Case................................................................... 34
1-6-4- Staff Employment Use Case........................................................................................... 35
1-6-4-1- سناریوی Staff Employment Use Case...................................................................... 36
1-6-5- Boss & User Mailbox Use Case..................................................................................... 37
1-6-5-1- سناریوی Boss Mailbox Use Case................................................................................. 38
1-6-5-2- سناریوی User Mailbox Use Case................................................................................. 39
1-6-6- Use Case رزرو / فروش بلیط...................................................................................................... 40
1-6-6-1- سناریوی Use Case رزرو / فروش بلیط...................................................................................... 41
1-6-7- Use Case رزرو / فروش بلیط...................................................................................................... 42
1-6-7-1- سناریوی Use Case پرداخت وجه............................................................................................ 43
فصل دوم: Class Diagram............................................................................................. 44
2-1- کلاس کاربر.......................................................................................................... 45
2-2- کلاس کاربر.......................................................................................................... 45
2-3- کلاس مدیر........................................................................................................... 45
2-4- کلاس مسافر.......................................................................................................... 46
2-5- کلاس گزارشات (مربوط به کلاس کارمند)................................................................... 46
2-6- کلاس رزرو/صدور بلیط (مربوط به کلاس کارمند).......................................................... 46
2-7- کلاس شرح وظائف (مربوط به کلاس مدیر).................................................................. 47
2-8- کلاس اطلاعات سرویسها (مربوط به کلاس مدیر)............................................................ 47
2-9- کلاس رزرو / خرید بلیط (مربوط به کلاس مسافر)........................................................... 47
2-10- کلاس SignUp.................................................................................................. 48
2-11- کلاس LogIn..................................................................................................... 48
2-12- نمودار کلی کلاس................................................................................................ 49
فصل سوم: Sequence Diagrams..................................................................................... 50
4-1- نمودار توالی مربوط به رزرو بلیط.............................................................................. 51
4-2- نمودار توالی مربوط به استخدام کارمندان.................................................................. 52
4-3- نمودار توالی مربوط به پرداخت وجه بلیط................................................................... 53
4-4- نمودار توالی مربوط به ایجاد سرویس قطار جدید.......................................................... 54
4-5- نمودار توالی مربوط به Sign In............................................................................... 55
4-6- نمودار توالی مربوط به Sign Up............................................................................. 56
4-7- نمودار توالی مربوط به فروش بلیط............................................................................ 57
4-8- نمودار توالی مربوط به صندوق پستی.......................................................................... 58
فصل چهارم: Collaboration Diagrams.......................................................................... 59
5-1- نمودار همکاری مربوط به رزرو بلیط........................................................................... 60
5-2- نمودار همکاری استخدام کارمند جدید....................................................................... 61
5-3- نمودار همکاری مربوط به پرداخت وجه بلیط............................................................... 62
5-4- نمودار همکاری مربوط به ایجاد سرویس قطار جدید...................................................... 63
5-5- نمودار همکاری مربوط به Sign In........................................................................... 64
5-6- نمودار همکاری مربوط به Sign Up.......................................................................... 65
5-7- نمودار همکاری مربوط به فروش بلیط......................................................................... 66
5-8- نمودار همکاری مربوط به فروش بلیط......................................................................... 67
فصل پنجم: Activity Diagram........................................................................................ 68
5-1- نمودار فعالیت مربوط به رزرو/فروش بلیط.................................................................... 69
5-2- نمودار فعالیت مربوط به استخدام کارمند جدید............................................................ 70
5-3- نمودار فعالیت مربوط به پرداخت وجه........................................................................ 71
5-4- نمودار فعالیت مربوط به تعریف سرویس جدید.............................................................. 72
5-5- نمودار فعالیت مربوط به ثبت نام کاربر جدید............................................................... 73
5-6- نمودار فعالیت مربوط به صندوق پستی مدیر و کاربران.................................................... 74
5-7- نمودار فعالیت مربوط به رزرو/فروش بلیط.................................................................... 75
5-8- نمودار فعالیت مربوط به ورود به سیستم........................................................................ 76
فصل ششم: StateChart Diagram................................................................................... 77
6-1- نمودار وضعیت مربوط به ورود به سیستم....................................................................... 78
6-2- نمودار وضعیت مربوط به ثبت نام............................................................................... 79
6-3- نمودار وضعیت مربوط به ثبت سرویس جدید................................................................ 80
6-4- نمودار وضعیت مربوط به ثبت سرویس جدید................................................................ 81
فصل هفتم: Entity Relation Diagram (ERD)................................................................ 82
5-1- نمودار ER سیستم رزرو و فروش بلیط قطار................................................................... 83
فصل هشتم: Data Flow Diagrams (DFD)...................................................................... 84
6-1- نمودار DFD سطح صفر آژانس مسافرتی..................................................................... 85
6-2- نمودار DFD سطح یک.......................................................................................... 86
6-3- نمودار DFD سطح 2 ( عملیات ثبت نام)........................................................................ 87
6-4- نمودار DFD سطح یک (عملیات رزرو/خرید)............................................................... 88
6-5- نمودار DFD سطح 2(عملیات تعویض / رفع عیب)......................................................... 89
6-6- نمودار DFD سطح 3 (ناشی از عملیات درخواست صدور)............................................... 90
6-7- نمودار DFD سطح 3 (ناشی از عملیات صدور بلیط)........................................................ 91
6-8- نمودار DFD سطح 3 (ناشی از عملیات صورتحسابها)...................................................... 92
فصل نهم: طراحی Data Base........................................................................................... 93
9-1- نمودار مربوط به ارتباط بین موجودیتهای آژانس مسافرتی............................................... 94
9-2- کدهای SQL جهت تولید جدول فوق در SQL Server.............................................. 95
فصل نهم: Source Code................................................................................................ 101
صفحه اصلی نرم افزار................................................................................................... 102
صفحه ثبت نام در نرم افزار............................................................................................ 102
صفحه ورود به بخش کاربری........................................................................................... 104
ایجاد سرویس جدید..................................................................................................... 105
رزرو بلیط................................................................................................................... 107
مشاهده لیست بلیطهای رزرو شده..................................................................................... 109
ویرایش مشخصات کاربری............................................................................................. 110
جمع بندی................................................................................................................. 112
نتیجه گیری................................................................................................................ 113
پیشنهادات.................................................................................................................. 114
منابع............................................................................................................................. 115
کتابها........................................................................................................................ 115
نرم افزارها................................................................................................................. 115
چکیده
با پیشرفت تکنولوژیهای سیستمهای اطلاع رسانی ، سمت و سوئی که این گونه سیستمهای اطلاعاتی پیدا نموده اند به علت حجم انبوه اطلاعات بیشتر به سمت سیستمهای پویایی بوده که مبتنی بر پایگاه های داده ای قدرتمند می باشند. در این میان نباید نقش طراحان و تحلیل گران این گونه سیستمها را نادیده گرفت. چرا که در صورت نبود یک تحلیل مناسب از یک سیستم ، نمی توان از آن سیستم به نحو اساسی استفاده نمود. در سیستم جاری (سیستم نرم افزاری آژانس مسافرتی) سعی برآن شده که با روش تحلیل UML به بررسی سیستم با دید نرم افزاری پرداخته شود.