تحقیق تقسیم بندی بازار
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته حسابداری (آموزش_و_پژوهش)
دانلود تحقیق با عنوان تقسیم بندی بازار
در قالب word و 27 صفحه
بخشی از متن تحقیق
چکیده: رقابت در سطح بازارهای جهانی در حال افزایش است با اینکه فعالیت های بازاریابی روز به روز تخصصی تر می شود، اما دیگر امکان فعالیت یکسان در تمام بخش های بازار وجود ندارد. لذا تقسیم بندی بازار به عنوان یکی از ارکان اساسی بازاریابی استراتژیک مطرح می شود تا پس از آن شرکت ها نسبت به انتخاب بازار یا بازارهای هدف اقدام کنند و آمیزه بازاریابی هر یک از بازارهای هدف را تدوین و اجرا نمایند. در این مقاله ضمن اشاره به مراحل طرح ریزی استراتژیک، مراحل طرح ریزی بازاریابی معرفی شده است و با معرفی STP به عنوان قلب بازاریابی استراتژیک به اهمیت و تعریف تقسیم بندی بازار پرداخته شده است و تقسیم بندی بازار، به عنوان فرآیند شکستن یک بازار ناهمگن و نامتجانس به چند بازارچه همگن و متجانس که مشتریان مشابه را در خود جای داده است معرفی گردیده است. به عبارتی تقسیم بندی بازار تلاش برای افزایش دقت در هدف گیری یک شرکت را نشان می دهد. در ادامه مزایای تقسیم بندی بازار و مدل های فرآیند تقسیم بندی از دیدگاه صاحبنظران مختلف معرفی گردیده و همچنین سطوح تقسیم بندی بازار و الزامات تقسیم بندی آن برآورده شده اند...