تحقیق حجم نمونه و جامعه آماري
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته حسابداری (آموزش_و_پژوهش)
دانلود تحقیق با عنوان حجم نمونه و جامعه آماري
در قالب word و 39 صفحه
بخشی از متن تحقیق
در تعريف نمونه يا جمعيت نمونه بايد گفت، در معناي كلي هر فرد از جامعه را ميتوان نمونة آن جامعه خواند. اما در معناي متعارف، در همان جامعه به آن جزئي نمونه گفته ميشود كه معرف جامعه باشد. منظور از ظرط معرف بودن آن است كه همه صفات جامعه، خاصه آن صفاتي كه از لحاظ موضوع تحقيق داراي اهميت است به تناسب در نمونه وجود داشته باشد و بتوان نتايج حاصل از آن را به كل جامعه آماري پس بطور كلي و با توجه به توضيحات فوق در تعريف حجم نمونه ميتوان گفت كه حجم نمونه، تعداد كل عناصر موجود در نمونه است.
اما منظور از جامعة آماري همان جامعه اصلي است كه از آن نمونهاي نمايا، يا معرف بدست آمده باشد. جامعة آماري را در مواردي جمعيت و در مواردي ديگر نيز حيطه ميخوانند. حجم جامعة آماري شامل مجموعه عناصر موجود در جامعه آماري است كه مبناي محاسبه در نمونهگيري محسوب ميشود.
روش شناسي تحقيق
روش مورد استفاده در اين تحقيق، روش پيمايشي يا Surrey ميباشد. در اين تحقيق براي جمع آوري اطلاعات از دو تكنيك استفاده نمودهايم:
1- كتابخانهاي: براي دستيابي به آراء و نظريههاي بزرگان و هم چنين براي آشنا شدن با سابقة تاريخي موضوع از اين روش سود جستهايم.
2- پرسشنامهاي: اين تكنيك عبارت است از مطرح كردن يكسري پرسش براي مجموعهاي از پاسخوگيان كه غالباً معرف يك جمعيت وسيعتر دربارة وضعيت اجتماعي شغلي و خانوادگيشان دربارة عقايد و ايستارهايشان راجع به مسائل اجتماعي انساني، دنيوي، معنوي و دربارة انتظارتشان، سطح معرفت يا آگاهيشان در مورد يك حادثه يا يك مسئله دربارة هر نكتهاي كه اطلاع آن براي محقق جالب است. بررسي پرسشنامهاي با چشمانداز جامعه شناختي، از نظرسنجي ساده عميق متمايز است. براي آنكه در بررسي جامعه شناختي باز، يبن فرضيههاي نظري در آزمون همبستگيهايي كه اين فرضيهها توصيه ميكنند، در نظر است از اين لحاظ اين بررسي به مراتب سنجيدهتر و پايدارتر از نظر سنجيها هستند...