تحقیق مفاهيم آمار و تخمينهاي بيزيني
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته اقتصاد (آموزش_و_پژوهش)
بخشی از متن اصلی :
مقدمه
قبل از دو دهه اخير پيشبينيهاي اقتصادي بوسيله مدلهاي ساختاري انجام ميگرفت كه اكثراً منتج شده از نظريات كنيز بودند از آنجائيكه در آن دوره اين مدلها نتوانستند حوادث مهم اقتصادي را پيشبيني نمائيد بنابراين روش برداريهاي خود رگرسيوني توسعه پيدا كردند از جمله انتقاداتي كه به اين روش وارد ميشود اينست كه اين روش به تخمين بيش از حد مبتلا ميباشد براي رفع اين مشكل يك مدل بيزيني توسط ليترمن و همكارانش توسعه پيدا كرد كه در آن اعتقادات پيشين در مورد متغيرها همراه با دادهها تركيب و يك چارچوب بيزيني را براي پيشبيني كنندگان فراهم ميآورد از آنجاييكه اين روش از اطلاعات قبلي در مورد متغيرها استفاده ميكند اين امر به ساختن پيشبينيهاي بيشتر اقتصادي و كمتر هنري كمك ميكند در اين فصل ابتدا مفاهيم آمار و تخمينهاي بيزيني بيان ميشود سپس روش VAR و كاربردهاي آن تشريح ميگردد و در قسمت پاياني به تشريح روش BVAR ميپردازيم.
ارتباط بين علوم اقتصاد و آمار:
با تمركز به مسئله كميابي در علم اقتصاد، اين علم به ميزان زيادي به مسئله تصميمگيري مربوط ميباشد. همچنانكه ميدانيم سوخت ماشين تصميم اطلاعات ميباشد بنابراين روشهايي براي فراهمآوردن اطلاعات آماري و ارتباط آن با علم اقتصاد كه منجر به تصميمگيري بهينه ميشود توسعه پيدا كردهاند كه در چارچوب دو روش نظريه كلاسيك نمونهگيري و روش بيزيني در علم آمار مورد مطالعه قرار ميگيرند. در ذيل به شرح مختصري از اين روشها پرداخته ميشود.
این فایل به همراه متن اصلی تحقیق با فرمت "word " در اختیار شما قرار میگیرد.
تعداد صفحات : 31