گزارش تخصصي اهمیّت خواندن و نوشتن و فراگیری درس فارسی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

چکیده گزارش:    3
مقدمه گزارش:    4
متن گزارش:    6
اهداف گزارش:    9
نتیجه گیری گزارش:    13
منابع و مأخذ گزارش:    15

 

چکیده گزارش:

با توجّه به اهمیّت خواندن  و نوشتن  و فراگیری  درس فارسی بهتر است

موارد زیر را به طور کامل بررسی کنیم.

- اهداف خواندن

-راه کارهایی جهت بهتر خواندن

-راه حل ها و چگونگی اجرای راه حل ها

-چگونگی به دست آوردن اطّلاعات در رابطه با مشکل دانش آموز

هدف های  انجام این پژوهش :

 -آشنایی بیشتر با روش ها وراه کارها یی جهت  اموزش بهتر درس فارسی

-پی بردن به نقش خواندن در پیشرفت دروس دیگر.

-بررسی جامع درس فارسی.

-مطالعه وتحقیق بیشتر جهت بهتر شدن امر یاددهی ویادگیری .

 

 

 

 

 

مقدمه گزارش:

 

یکی از علل ضعف  دانش آموزان در درورس مخصوصاً ضعف در حل کردن مسئله های ریاضی و نفهمیدن آنها مربو ط به ناتوانی آنها در روخوانی و عدم درک آنچه مطالب  می باشد .

اغلب مشاهده می شود دانـش آموزی مطلبی را می خواند یا اولیـای او عقیده دارند مرتّب درس می خواند اما نمی فهمد یا دانش آموز دیگری با وجود این که تلاش می کند اما در املانویسی مشکل دارد تمام این اشکالات بر می گردد به ضعف دانش- آموز در روخوانی و آگاه نبودن او به روش مطالعه .

یک معلّم آگاه وعلاقه مند به شغل معلّمی باید ابتداروشهای مطالعه وروان خوانی را به دانش آموزان خود بیاموزد وسپس  در پی برطرف کردن اشکالات در دروس دیگر باشد و این مقدور نمی باشد مگر این که خود معلّم از روشهای مختلف مطالعه و روان خوانی اطّلاع کافی داشته باشد.لذا از انجا که آموزش  رو خوانی  مربوط به کتاب فارسی  میشود باید بسیار کامل و دقیق بررسی شود تا دانش اموزان پایه اول در سالها ی تحصیلی اینده به مشکل بر نخورند.

متن گزارش:

روش آموزش:

 كلي نگر يا نگاه گشتالتي يا نگاه پيكره اي/ پيكره نگر است. از كل به اجزاي تصويري مي رسيم.اصلي ترين نكته در آموزش ده نگاره اين است كه با تكيه بر روش كلي وارد فضاي آموزش نگاره و تصوير خواني شويم، براي اين كار هم لازم است مفاهيم اصلي و كليدي نگاره ها را برجسته كنيم و نقطه ي مركزي پويه هاي ديداري و فكري روي تصاوير، همان مفاهيم اصلي باشند. براي نمونه مفهوم اصلي و موضوع آموزش در نگاره ي يك((خانواده)) است، در نگاره ي دو((مدرسه)) نگاره ي نه((مسجد)) و    نگاره ي ده((نوروز است)). فعاليت هاي بخش نگاره ها به قصد زمينه سازي براي پرورش زبان آموزي و تقويت ريزمهارت ها ي خوانداري، از ساده به دشوار سازماندهي شده اند و از نگاره ي يك تا ده حركتي پلكاني و افزايشي دارند؛ يعني نگاره ي يك تا سه، دو فعاليت و چهار تا هفت، چهار فعاليت و هفت تا ده، پنج تا شش فعاليت دارند.    

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3234 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:38 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل