ادبیات نظری و پیشینه تحقیق کتاب الکترونیک (فصل دوم )
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق کتاب الکترونیک (فصل دوم )
در 53 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
قسمتهایی از مبانی نظری:
کتاب الکترونیک چیست؟
اختراع رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات، انقلابی در تاریخ علم به وجود آورده که با رواج هرچه بیشتر رایانه در جزئی ترین مسائل روزمره، دنیای ما با سرعت هر چه بیشتر به دنیای الکترونیک و دیجیتال تبدیل می شود. کتاب و نشر آن هم از این راه بازنمانده است و ظهور کتاب و نشر الکترونیکی به گونه ای که در دهه اخیر شاهد آن بوده ایم صنعت چاپ و نشر الکترونیکی را دستخوش تحولی عظیم کرده است.
ای بوک (e-book) یا کتاب الکترونیکی ، پدیده ای کاملا تازه در این بین است و می رود تا نظام آموزش و اطلاع رسانی را با دگرگونی هایی اساسی مواجه سازد. بنابر تعریف دایره المعارف ویکی پدیا کتاب الکترونیکی نسخه الکترونیک یا دیجیتال یک کتاب است؛ گرچه کتاب های الکترونیکی صرفا نسخه های الکترونیکی محتوای کتب چاپ شده یا p- bookنیستند بلکه می توانند علاوه برمتن، صوت و سایر امکانات مالتی مدیا را نیز شامل شوند هم چنین می توانند در قالب فایل های قابل استفاده توسط رایانه هم چون word text، PDF، HTML و فایل های اجرایی EXE درآیند. البته دو نوع از این فرمت ها بیشتر از بقیه معروف هستند. یکی فرمت PDF مربوط به شرکت Adobe Reader و دیگری فرمت LTI که شرکت مایکروسافت روی آن کار می کند. فایل هایی که با فرمت LTI عرضه می شوند می بایست توسط نرم افزاری به نام Microsoft Reader خوانده شوند، ولی این فرمت هنوز نتوانسته مقبولیت چندانی کسب کند.(نیکنام، 1381)
در صنعت کتاب های الکترونیک یک بحث بزرگ فزاینده وجود دارد و آن این است که به چه چیزی می توان کتاب الکترونیک گفت. در این زمینه چند دیدگاه وجود دارد. (شکرخواه،1385)
دیدگاه اول:
کسانی که از یک دستگاه باتری دار - هم حجم و هم اندازه کتاب – برای خواندن کتاب الکترونیک استفاده می کنند، بر این باورند که کتاب هایی الکترونیک هستند که به وسیله این دستگاه خوانده می شوند و بقیه کتاب ها را نمی توان کتاب الکترونیک نامید.
قسمتی از پیشینه تحقیق:
سابقی (1390) در تحقیقی تحت عنوان "بررسی مقایسه ای تاثیر دو روش آموزش الکترونیک و سخنرانی بر دانش، نگرش و عملکرد گزارش نویسی پرستاران شاغل در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان" بدین نتیجه دست یافت که آموزش به روش الکترونیک به عنوان یک روش آموزشی فراگیر محور، موجب افزایش دانش، نگرش و عملکرد گزارش نویسی پرستاران معادل با روش سخنرانی گردید. بنابراین، برای تسهیل اجرای برنامه های آموزش پرستاری می توان از آموزش الکترونیک استفاده کرد.
سعیدی نجات و وفایی تبار (1390) درتحقیقی تحت عنوان "تاثیر برنامه های آموزش از راه دور بر موفقیت تحصیلی دانشجویان" بدین نتیجه رسیدند که آموزش مجازی یک روش جدید و موفق آموزشی است که برای دستیابی به اهداف عالیه آن نیاز به تداوم، زمان و ارتقای دسترسی به رایانه و اینترنت در کل جامعه می باشد. توصیه می شود در ابتدای ورود به دانشکده واحد آشنایی با رایانه و اینترنت برای دانشجویان ترم اول ارائه گردد تا بتوان مشکلات ناشی از ارتباط با سایت آموزش مجازی را مرتفع نمود.
فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
کتاب الکترونیک چیست؟
تاریخچه کتاب الکترونیکی
نظام کتاب الکترونیک
طبقه بندی کتاب های الکترونیکی
ویژگی های کتاب الکترونیکی
الف) دسترسی همزمان به نسخه ای واحد از کتاب الکترونیکی
ب) افزودن اطلاعات چند رسانه ای
پ) امکان جست و جوی اطلاعات
ت) انعطاف پذیری بیشتر برای اصلاح یا انتشار ویرایش جدید کتاب
ث) عدم نیاز به فضای فیزیکی برای انبار کردن کتاب
ج) عدم برگشت کتاب از سوی کتاب فروشان به دلایل مختلف
چ) سرعت بخشیدن به چرخه نشر کتاب
ح) خرید پیوسته کتاب
خ) جلوگیری از تمام شدن نسخه های چاپی
د) فرصت بیشتر برای انتشار عناوین بیشتر و آثار الکترونیکی
مزایای کتاب های الکترونیک
کتاب درسی الکترونیکی
تعامل و مشارکت در کتاب های درسی الکترونیک
تعامل خواننده با نویسنده
تعامل خواننده با محتوا
تعامل خواننده با خوانندگان
تعامل خواننده با رابط کاربر
تعامل خواننده با ناشر و گروه پشتیبان
تعامل خواننده با متخصصان
تعامل با منابع اطلاعاتی
تعامل با ابزارهای وب2
تولید و دسترسی به کتاب های الکترونیک
شکل شماره2: مدل طراحی و توسعه کتاب های الکترونیکی
شکل شماره3: مدل ساخت کتاب های الکترونیک
مهندسی دانش
طراحی صفحه
روش های میان کنشی
ابزارها و خدماتی که به استفاده کننده نهایی ارائه می شوند
روش های چند رسانه ای
وسایل فرا رسانه ای
شکل شماره4: یک ایستگاه کاری دستیابی به کتاب الکترونیکی که بر اساس کامپیوترهای شخصی چند منظوره طراحی شده است.
چگونگی تولید و نشر کتب الکترونیکی
کامپایلرهای PC
کامپایلرهای چند محیطی
کامپایلرهای دستی برای PDAها
معیارهای ارزیابی کیفیت دروس الکترونیکی
اطلاعات کلی
دسترسی
سازمان دهی
زبان
صفحه آرایی
ارزیابی
منابع
مقایسه رویکردهای سنتی و الکترونیکی به آموزش
جدول1: مقایسه رویکردهای سنتی و الکترونیکی به آموزش
نتایج تحقیقات انجام شده
فهرست منابع