نمونه درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی خواندن ساعت

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

در این نمونه درس پژوهی سوم ابتدایی درس ریاضی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

آنچه در این مجموعه وجود دارد:

  1. چکیده

  2. مقدمه

  3. بیان مسئله

  4. تبین ضرورت و اهمیت موضوع

  5. یک دوره درس پژوهی

  6. برنامه ریزی درس پژوهشی

  7. اهداف کلی

  8. هدف درس پژوهی

  9. حیطه عاطفی

  10. نحوه تقسیم کار

  11. ویژگی های طرح درس ( سناریو )

  12. زمان بندی نحوه اجرا

  13. چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها

  14. ارزشیابی تدریس

  15. طرح درس

  16. تدریس سوم

  17. بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه

  18. جلسه سوم درس پژوهی

  19. تعیین امکانات مورد نیاز

  20. ارزشیابی تدریس

  21. معایب تدریس :

  22. چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها

  23. روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی

  24. ارایه گزارش پایانی

  25. دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف

  26. راهبرد های یاد دهی – یادگیری

  27. ابزار و امکانات مورد نیاز گروه

  28. چالش های فرا روی گروه :

  29. روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:

  30. امکانات مورد نیاز گروه

  31. نتایج حاصله:

  32. فهرست منابع و مآخذ :

 

فایل حاظر نمونه درس پژوهی سوم ابتدایی درس ریاضی است و کامل و دقیق می باشد.

 

همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل سومیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است .اما ند هدف سومیه آن.

 

منطق درس پژوهی ساده است اگر می­خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش­ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس­ها شروع کنید، مسئله­ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه­ی سوم اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .

 

ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : سوم ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، سوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت

بیان مسئله

پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی   در مدرسه ..... شهرستان ....اجرا شده است.این درس پژوهشی به صورت گروهی و با مشارکت 7 نفر از همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا درآمد.

یک دوره درس پژوهی

1-  انتخاب یک موضوع

2-  برنامه ریزی برای تدریس درس

3-  تدریس در جمع عمومی فراگیران

4-  گزارش دهی مستند

5-  بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه

6-  تدریس درس تجدید نظر شده

7-  مجدداً گزارش دهی مستند

8-  ارایه گزارش پایانی

اهداف کلی :

آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و  ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری

هدف درس پژوهی :

  1. ایجاد تفکر در دانش آموزان
  2. پرورش قوه تخیل در دانش آموزان
  3. تثبیت یادگیری با کمک تقویت تفکر

حیطه عاطفی :

  1. بالا بردن قوه تفکر در دانش آموزان
  2. ایجاد علاقه در دانش آموزان برای شرکت در کار گروهی
  3. ایجاد نگرش مثبت در فراگیران و تاکید بر خواندن و یادگیری

ارزشیابی تدریس :

در مرحله اول تدریس خیلی راهکار های آموزشی و محیط مناسب بود و همچنین فراگیران پر از جنب و جوش و شادی بودند و در آموزش درس همکاری می نمودند ولی یکسره مشکلات خاص وجود داشت که می بایست برطرف شود کم بودن زمان آماده سازی برای درس جدید.

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3440 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:5,164 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل