دانلود تحقيق نقش گروه بندي در آموزش

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

بحث گروهي گفتگويي است سنجيده و منظم پيرامون موضوعي كه مورد علاقه مشترك افراد شركت كننده مي‌باشد.تعداد افرادي كه در بحث گروهي شركت مي‌كنند معمولاً بين 6 تا 20 نفر مي‌تواند مي‌باشد. قاعدتاً بحث گروهي را يك نفر به نام رهبر گروه اداره مي‌كند.
بحث گروهي روشي است به افراد فرصت مي‌دهد تا نظرات، عقايد و تجربيات خود را با ديگران در ميان بگذارند. در اين روش، شاگردان در فعاليتهاي آموزشي فعالانه شركت مي‌كنند و مسئوليت يادگيري را به عهده مي‌گيرند.
بحث گروهي در زمينه موضوعاتي كه خصوصيات زير را داشته باشند به كار مي‌رود:

چه كساني در بحث گروهي شركت مي‌كنند؟

از اين روش در موارد زير استفاده مي‌كنيم.
1-    ايجاد علاقه و آگاهي مشترك در زمينه‌اي خاص
2-    ايجاد و پرورش تفكر انتقادي 
3-    ايجاد توانايي اظهار نظر در جمع

چه كساني در بحث گروهي شركت مي‌كنند؟
1- اداره كننده يا رهبر گروه 
2- دانش‌آموزان 

روش اجراي بحث گروهي: مهمترين مساٌله مشخص كردن وظايف اعضاي شركت‌كننده در بحث است بايد معلم از وظايف خود و وظايف شاگردنش آگاه باشد.
وظايف مهم در روش بحث گروهي: 

وظايف شاگردان در جريان بحث گروهي: 

محاسن بحث گروهي : 


محدوديت هاي بحث‌گروهي:

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3808 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 2

حجم فایل:24 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل