فایل بایدها و نبایدها در رابطه بین معلم و دانش آموز

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

دانلود مقاله بایدها و نبایدها در رابطه بین معلم و دانش آموز

این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد 

قالب: Word 

تعداد صفحات: 32

توضیحات:

 چکیده

معلم را مقامی آسمانی است                   مراو را قدر و عزت جاودانی است

نقش مهم معلمان در سلامت و سعادت و تعالی جامعه بر کسی پوشیده نیست هر جامعه‌ای طالع خود را در چگونگی کار معلم می‌بیند و او را اولین و آخرین امید در تربیت و پرورش نوباوگان و نسل اینده‌ی کشور می‌داند. احراز مقام والای معلمی چندان هم ساده نیست. معلم باید با دلسوزی و فداکاری از جان و دل زحمت بکشد تا نسلی تربیت شده و سالم به جامعه تحویل دهد. او باید با صبر و حوصله و متانت اخلاق سرمشق پاکی و راستی و نمونه‌ی یک انسان کامل و صادق برای فرزندان این مرز و بوم باشد. معلم همواره باید وجدانی پاک و رفتاری پسندیده و مهرآمیز داشته باشد. وقتی در جامعه‌ای شغل معلمی را هم طراز شغل انبیاء می‌دانند چه عزت و حرمتی بالاتر از این می‌توان بر معلم نثار کرد.

 واژگان کلیدی: معلم، باید، نباید، رابطه، دانش آموز

 مقدمه

پیمبر را معلم خواند ایزد                    معلم را پیمبر نام ثانی

معلم می‌تواند در کنار ارتباط سازنده با دانش آموزان و به کار گیری مهارت‌ها و راهبردها  و روش‌های شناختی از طریق مدیریت و ساختارهای معمول کلاسی هم بر ادراک خویشتن دانش آموزان از کفایت و کنترل خود تأثیر بگذارد. شیوه‌ی رایج معلمان در مواجهه با مسائل انگیزشی همچون برخورد ایشان با دیگر مسائل آموزشی است؛ یعنی ابتدا این مسائل را برای کلاس در نظر می‌گیرند و سپس آن را با یک یک دانش آموزان تطبیق می‌دهند. آشکارا است که دانش آموزان برای یادگیری به آموزش نیاز دارند برای افزایش انگیزش درونی دانش آموزان در امر یادگیری ضروری است تا ادراک کنترل ایشان آسیب نبیند. همچنین برای تداوم این مهم می‌بایست آن‌ها فرصت داشته باشند تا اهداف تحصیلی خود را انتخاب کنند و بر آن­ها حاکمیت داشته باشند. در واقع معلمان باید آگاه باشند که چگونه فرصت انتخاب و حاکمیت را به دانش آموزان بدهند تا توانایی ایشان در عملکرد صحیح محفوظ بماند. اگر دانش آموز انتخاب نادرست داشته باشد با شکست مواجه خواهد شد. امکان دارد که دانش آموز از فرصت کنترل بر یادگیری خود برخوردار باشد اما با عملکردی نادرست کفایت لازم را از دست بدهد. معلمان می‌توانند در ارتباط با ابعاد محتوایی و روش کاری از دانش آموزان حمایت آموزشی به عمل آورند و دانش آموزان نیز همچون معلمان می‌توانند هم در زمینه‌ی محتوایی و هم روش کاری از انتخاب‌هایی برخوردار باشند.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بیان مساله

اهمیت مساله

اهداف تحقیق

هدف کلی

اهداف جزیی

چارچوب نظری تحقیق، پیشینه‌ی تحقیق

نظریه‌ی انتظار معلم

نظریه‌ی اسناد

نظریه‌ی یادگیری اجتماعی

روابط میان معلم با دانش آموزان

نتیجه گیری

پیشنهادها

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4824 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:83 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل