طرح کسب و کار کارخانه توليد گچ

دسته بندي : پروژه های کارآفرینی » پروژه های طرح توجیهی صنعتی و کار

1- عنوان كسب و كار

مشخصات تهيه کننده طرح:

الف: شخص حقيقي:

نام و نام خانوادگي: مليحه شريفي   

شماره شناسنامه:2-092009375

تاريخ تولد: 28/8/1367                 

سطح و رشته تحصيلي: دانشجوي کارداني نقاشي ايراني

شغل فعلي: دانشجو

تجزيه و تخصص:

کد ملي:  2-92009375

آدرس پستي:

تلفن تماس: 09352612450

آدرس پستي و طرح کارآفريني:

ب: شخص حقوق:

عنوان طرح کسب و کار: کارخانه توليد گچ

2- مشخصات محل اجراي طرح

استان: خراسان

شهرستان: مشهد

1.   ابعاد و مساحت محل اجراي طرح: کارخانه زمين به وسعت 25 هزار مترمربع مستمرخواهد شد بخشي از ماشين آلات خدا توليد در محوله روباز و بخشي آسياب و سرند نهايي ريه پوشش قرار خواهد گرفت.

2.             نزديکتري شهر و فاصله آن تا محل کسب و کار:

فاصله ما بين تربيت و مشهد به فاصله 50 کيلومتر

3.   فاصله محل استقرار کسب و کار تا جاده اصلي، نوع راه و جاده مربوطه

از طريق جاده مرعي به فاصله به جاده اصلي(آسيايي) متصل مي شود. 200

4.             امکانات تامين مواد و لوازم در محل هزينه و سرمايه

5.   امکنات تامين نيروي کار ماهر در منطه : با توجه به خبر سطحي بودن کارخانه نياز به چند گروه متخصص کارگر ماهر، و کارگر ساده مي باشد که در بخش مديريتي به توضيح کامل آنها پرداخته ايم.

3- چشم اند از

چه دورنمايي يا آرماني را براي آينده کسب و کارتان متصور هستيد؟

با توجه به افزايش جمعيت و نياز جامعه براي مسکن و با اين دورنما را از احدث اين کارخانه داريم که توسعه پيشرفت چشم گيري را در کار خود شاهد باشيم.

4- بيان ماموريت کسب و کار

شما، به اين سوال که چرا مشتري اين کالا را خريداري مي کند جواب دهيد:

دسترسي آسان مشتري با توجه به نمايندگي هاي نسبتا زياد در شهر و شهرستانها کيفيت و مناسب کالا نسبت به کالاهاي ديگر و کالا هاي مشابه.

 

5-            خلاصه مديريتي

1.   به زبان ساده بگوييد در چه کسب وکاري هستيد؟ (خدمات، صنعت، کشاورزي، توليدي و بازرگاني و ...)؟ توليدي

2.   دقيقا مشخص کنيد چه ارزشي را براي مشتري فراهم مي کنيد؟(به عنوان فرصت شغلي چه نيازي از مشتري را پاسخ مي دهيد؟) اصولا مشتري بر 3 اصل کيفيت، قيمت ودسترسي آسان به کالا پايبند مي باشد و ما سعي و تلاش داريم که اين 3 اصل مجمع را به مشتري نمود ارائه دهيم.

3.   ويژگي خاص محصول يا خدمت شما چيست که در محصول ديگر وجود ندارد؟ (مزيت محصول خود را بيان کنيد؟)

با توجه به تازه تاسيس بودن کارخانه و با توجه به انيکه از علم و دانش جديد در صنعت گچ بهره مي گيريم خاصيت گچ را ارتقا داده و باعث مي شود که مشتري رضايت بالايي از اين محصول داشته باشد.

4.   مشتريان شما چه کساني و در کجا هستند؟(جمعيت شناسي مشتريان را توصيف کنيد؟)

اصولا مشتريان ما کارگاه هاي ساختماني انبوه سازان و تمامي کساني هستند که در حال اجرا و تاسيس يک بناي ساختماني هستند.

5.             رقباي شما چه کساني هستند و شما چه مزيني نسبت به آنها داريد؟

کارخانجات توليد گچ که تعداد آنها به 58 کارخانه در سطح کشور مي باشد. از تجهيزات مناسب با روز دنيا استفاده شده و گچي مرغوب و بدون ناخالصي بوده است.

6.   آينده بازار خود را چگونه ارزيابي مي کنيد؟ سهم شما در بازار چقدر خواهد بود؟ آينده بازار کار ما ارتباط مستقيمي با افزايش جمعيت و درخواست بناهاي ساختماني براي مردم مي باشد و سعي و تلاش ما در اين است که بتوانيم جايگاه ويژه اي نسبت به ديگر رقبا داشته باشيم.

7.   موانع و مسائل حقوقي و قانوني(اعم از اخذ مجوز و ...) مرتبط با کسب و کار خود را بيان کنيد:

موانع: نبود و ندادن وام هاي بانکي با بهره کم و استراحت وام

8.   ميزان آگاهي خود را با وضعيت گذشته/ حال و آينده صنعت/ خدم مورد نظرتان را در ايران و جهان بيان کنيد؟

يکي از اين موارد که مي توان در اين زمينه گفت از گچ بيشتر مورد استفاده قرار مي گرفت و با توجه به اينکه با علم روز دنيا موارد جديدي در صنعتي ساختمان سازي ياد شده است مقداري از استفاده گچ کمتر شده ولي با توجه به اينکه در کشور ما از اين نوع موارد تازه وارد ايران شده و قيمت بالايي نسبت به گچ دارد هنوز گچ سفيد جايگاه خود را همچون حفظ کرده است.

تيم مديريتي خود را مشخص کنيد؟(شرح وظايف و مهارت را ذکر کنيد.)

شيفت اول

مدير فني 1 نفر

تکنيسين 1 نفر(سرپرست شخصيت)

کارگر ماهر 5 نفر (سرپرس بخش هاي سنگ شکن و کوره)

4 کارگر ساده 7 نفر(سنگ شکن فکي، سنگ شکن چکشي، سيلوها) و آسياب و کارگرهاي متفرقه

- شيفت دوم

تکنسين فني 1 نفر (سرپرست شخصيت)

کارگر ماهر 3 نفر (سرپرست کوره ها و سوخت و سرپرست تعميرات و آسياب)

کارگر ساده 4 نفر (سيلوها و کوزه و کارهاي متفرقه)

شيفت سوم تکنسين 1 نفر

کارگر ماهر 2 نفر (کوره ها و تعميرات)

کارگر ساده 3 نفر (کوره ها، سيلوها و کارهاي متفرقه)

9.             برنامه شما براي توسعه محصول تداوم تخقيق و توسعه چيست؟

با توجه به توسعه بازارهاي جهاني و فرار بودن اين محصول در آينده اي نزديک نياز مبرمي به تامين و تجهيز توليد مواد للولوزي را قابل لمس و ملموس مي دانيم.

دسته بندی: پروژه های کارآفرینی » پروژه های طرح توجیهی صنعتی و کار

تعداد مشاهده: 3250 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:994 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل