کارآموزی رشته کاردانی پیوسته کامپیوتر - آموزش و پرورش گلستان
دسته بندي :
پروژه های کارآموزی »
رشته کامپیوتر و IT (کارآموزی_و_گزارشات)
مقدمه و تشکر
در جامعه امروزی ، دنیای دیجیتال و در این بین کامپیوتر طرفداران فراوانی پیدا
کرده و
در حقیقت هر دستگاهی یا هر فعالیتی در هر
زمینه ای به گونه ای هر چند خیلی کم هم به کامپیوتر و دنیای الکترونیک و دیجیتال
مرتبط می باشد و فناوری اطلاعات نه تنها از
این قاعده مستثنا نیست بلکه ارتباط خیلی
نزدیکی با کامپیوتر برقرار کرده است و از اینرو اینجانب برای کارآموزی این مکان را
انتخاب کردم.
قسمت فناوری اطلاعات یک اداره ، جای خوبی برای
رشد علمی و عملی یک دانشجو یا دانش آموز کامپیوتر می باشد ، به این دلیل که هم به
رشته کامپیوتر مربوط می باشد و
هم اطلاعات تکمیلی برای آنان در زمینه شبکه ،
بانک اطلاعاتی و ... بدست آید چه بسا
که در تحصیلات تکمیلی کمک خوبی باشد.
هدف از کارآموزی برای هر دانشجو از نظر
دانشکده یا دانشگاه یادگیری عملی ومهارتی است اما این فقط یکی از مزایای کارآموزی
می باشد. مزیت دیگر این است در حین انجام کارهای کارآموزی تلاش وکوششی بدست می آید
که ارزشمند است ، در واقع این تلاش و کوشش تاثیر گذاری در آینده خواهد داشت که
برای رسیدن به هدفی در زندگی این را سرلحه ی خود قرار دهند. سخن بس است و...
در پایان از سرپرست محترم کارآموزی ، استاد
بزرگوار آقای مهندس برومند وتمام کارکنان فناوری اطلاعات که به اینجانب در زمینه
های مختلف کمک کرده اند کمال تقدیر و تشکر را دارم.
فصل اول : آشنایی کلی
با مکان کارآموزی
1 فصل دوم : ارزیابی
بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز 4
فصل
سوم : آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات 11
فرم
های پیشرفت کارآموزی
15
فرم
پایان دوره کارآموزی
18
آشنایی کلی با مکان کارآموزی
آموزش وپرورش نهادی است با مجموعه ای از روش
ها و طراحی در مسیر اهداف و مقاصدی مبتنی
بر خاستگاه هایی که با رعایت اصول و قواعد بر اساس راهکارها و خط مشی خاص و با
توجه به شرایط در حال انجام است.
تعهد اجتماعی و تفاوق جمعی بر روی برنامه های
آموزش و تربیتی سبب گسترش یکپارچگی منابع انسانی و مادی و در نهایت محقق ساختن
اهداف اساسی تعلیم و تربیت است و توسعه دانایی که اساس برنامه بیست ساله توسعه
کشور محسوب می شود و به طور جدی نیازمند چنین تعهد و توافقی است که به نوبه خود
اصلاحات مورد نیاز آموزش و پرورش را نیز اثربخش می نماید.
توفیقی در برنامه ریزی آموزشی به ویژه در سطوح
میانی وسازمان های آموزش پرورش مستلزم نگاهی کارشناسانه و علمی به علوم تربیتی از
جمله فلسفه و اصول آموزش و پرورش ، مهارت های آموزش وپرورش ،شناخت فراگیر برنامه
ریزی درسی وراهنمایی آموزشی است به عبارتی اعتقاد به نوعی مدیریت کیفیت جامع و
فرایند مداری می تواند بستر مناسبی برای تحقق یافتن اهداف همه جانبه باشد.
واحد فن آوری اطلاعات (ICT)
این واحد یکی از قسمت های کنترل کننده و قلب
سازمان می باشد که مستقیما زیر نظر رییس سازمان اداره می شود ریاست سازمان با
انتخاب کارشناس مسئول این قسمت ، مدیریتی به این قسمت داده تا همه ی کارکنان این
قسمت زیر نظر یک مدیریت واحد فعالیت های خود را انجام دهند.
واحد فناوری اطلاعات
سازمان در طبقه همکف این سازمان واقع شده و اتاق آن به قسمت های مختلف تقسیم شده
که هر کارمند کارهای خود را با توجه به شرح وظایف انجام می دهد .
تمام سیستم های کامپیوتری سازمان به صورت یک
شبکه از این اتاق پشتیبانی می شوند و مدیریت آن بر عهده مسئول این قسمت می باشد.
اتاق فناوری اطلاعات طبق نظر مسئول آن به قسمت
های مختلف تقسیم شده تا باعث مزاحمت برای
قسمت های مختلف نشود . تمام کامپیوترهای این سازمان چه در ساختمان سازمان چه در
شهرهای دیگر از طریق شبکه به هم متصل شده اند.سیستم تهویه اتاق فناوری به گونه ای
می باشد که در مواقع مختلف هوای مطبوع در داخل اتاق بوده تا از هر جهتی کارکنان
این قسمت چه از نظر روحی چه از نظر جسمی بهتر باشند و کار خود را بهتر انجام دهند.